Selasa, 20 November 2012

Makin Menjadi-Jadi Dengan Pengembangan


Itulah yang dapat aku katakan dalam masa beberapa hari ni. Seolah-olah pengembangan berada di sekeliling aku saja.

Mana kan tidak.....
Pagi anjur seminar,
Petang present public speaking,
Pagi lain dengar seminar pengembangan,
Petang dengar seminar pengembangan lagi.

Minggu lepas tolong member buat kerja pengembangan dengan orang kampung...

Aii, takkan aku nak keja extension kot, tu bukan selayaknya bidang aku. Sebab tadi ni aku dapat tangkap satu hint yang penceramah cakap, sesiapa nak jadi ejen pengembangan, dia kena la buat-buat menyibuk diri (buat kalut orang utara kata). Aku bukannya jenis tu sangat.

Penceramah tu kata lagi: "Kita ni juga sebenarnya adalah ejen pengembangan, tetapi tidak secara rasmi. Pengembangan ini adalah ilmu untuk merubah manusia. Tidak semestinya pengembangan hanya melibatkan pertanian."

Pendek kata aku tak boleh excused sebab aku juga salah seorang ejen pengembangan walaupun tak rasmi.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Juga Mungkin Meminati: