Sabtu, 6 Oktober 2012

Guru-Guru Yang Menyuluh Jalan

Mereka adalah guru-guru yang mulia. Daripada pengajaran mereka, banyak memberi kesan kepada diri aku. Bukannya aku bermaksud aku ni banyak ilmu, jauh sekali jika nak dibandingkan dengan mereka. Bagai langit dengan bumi!!

Aku amat menggemari style dan kaedah penyampaian mereka. Ada yang serius, bersemangat, juga ada yang kadang-kadang pandai menyelitkan kisah lawak jenaka dan ada juga yang santai ketika mengajar.

Sekurang-kurangnya peribadi mereka menyejukkan mata memandang dan mententeramkan jiwa. Mereka boleh dianggap sebagai murabbi yang mendidik umat. Aku sangat mengagumi ilmu dan akhlak mereka. Antara mereka yang pernah aku menadah ilmu secara bertentang mata ialah:

Tuan Guru Dato' Dr Haron Din
Ustaz Dato' Shamsuri Hj Ahmad
Syeikh Nuruddin Marbu al-Banjari
Ustaz Sidek Noor
Ustaz Hashim Jasin
Ustaz Abdul Rashid Abdul Rahman
Ustaz Ahmad Yahya
Ustaz Subri Arshad
Ustaz Yussainie Yahaya
Ustaz Mutalib Ma'arof
Ustaz Ahmad Adnan Fadhil
Ustaz Arpan Shaari
Ustaz Ahmad Abdul Rahman
Ustaz Ahmad Husni Abdul Rahman
Baba Khairul Anuar as-Syafie
Ustaz Afnan Hamimi Taib Azamudden
dll....


Anda Juga Mungkin Meminati: