Isnin, 9 Disember 2013

Aku Berlepas Diri

Jadilah seperti kelulut, menghasilkan madu dan calon penghuni syurga (sekadar gambar hiasan)


Memang panas telinga betul dengar macam-macam benda yang dia hamburkan pasal tuan guru. Kononnya semasa memerintah negeri K_ _ _ _ _ _ N, tuan guru pernah sapu tanah berkekar-ekarlah, pakai kroni, buat-buat alim pakai serban dan ada lagi yang tak sanggup aku tulis disini.

Aku sedikit pun tidak meredhai setiap pendustaan terhadap tuan guru. Aku memohon kepada Allah supaya aku dan dia diampunkan dosa dan diberi petunjuk kejalan yang benar. 

Moga dengan sedikit coretan ini, aku berlepas diri dari segala fitnah tersebut. Kerana setiap manusia akan di bangkitkan diakhirat nanti bersama pemimpin mereka di dunia. Jika baik seseorang pemimpin itu, nescaya mudahlah urusan kita seterusnya. Sebaliknya, pemimpin yang zalim akan dibangkitkan bersama pengikut mereka. Dan aku mahu dibangkitkan dengan mereka dari golongan pertama.

    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Juga Mungkin Meminati: