Sabtu, 16 Mac 2013

Bunga-Bunga Harapan

Hati kembali girang melihatkan mereka mula bersua bunga . Semoga mereka menunjukkan kebolehan 'sink strength' sehingga ke pembentukan buah.


Untuk makluman semua, saya sentiasa berbunga sepanjang tahun, tak seperti rakan-rakan saya yang lain yang berbunga ikut musim.


Baru sahaja dua bulan lepas berbuah. Kini berbunga lagi. Banyak pula tu. Tak penat ke kamu wahai pokok? No rest time. Inilah rezeki tanda kemurahan dan kekuasaan Allah.


Harumanis, sudah sedikit lewat untuk dibalut. Mungkin dah kena 'inject' dengan che lat. Tak apalah rezeki dia. Biasanya mangga akan berbunga dahulu berbanding yang lain. 


Entah sempat ke tidak hendak 'pakai baju' baru. Cempedak spesial berbanding yang lain kerana pakaiannya perlu tempahan khas. Made from coconut leaves.


Sangat unik cara dokong berbunga, jambak bunga berjuntai dari dahan dan ranting. (Tak pasti dokong@duku. Sebab masaknya dalam satu tangkai tidak seragam)


Si kecil yang masih bertatih ini juga tidak mahu ketinggalan menunjukkan kebolehannya, walaupun baru setinggi 1 meter setengah


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Juga Mungkin Meminati: