Ahad, 17 Jun 2012

Doa Kepada Sahabat

Oleh Mr Nobody: 17/6/12@1 pagi

Bukanlah tujuan aku bersahabat untuk mendapat habuan
Aku bersahabat untuk berkongsi suka duka kehidupan
Menambahkan pengetahuan pada diri
Dan sama-sama berpesan pada kebaikan

Aku bukanlah alim pada ilmu sahabatan
Yang dapat puaskan hati segala pihak
Terkadang ada perlakuan tanpa sedari
Tentu yang disana akan terkesan

Aku bersyukur
Dikurniakan sahabat seperti mereka
Walau bilangan itu sedikit

Seorang sahabat sejati
Berbicara denganku tulus dari hati
Tiada perasaan cemburu yang membunuh naluri
Kehadirannya sentiasa dinanti
Sungguh dengannya dapat mengisi  

Tiadalah apa yang aku harapkan
Melainkan kebaikan pada mereka
Akrab persahabatan ini
Bukan semata pada acap bersua-muka
Doa diutus tanda ingatan

Dapat aku merasai kemanisan itu
Moga berkekalan persahabatan kita
Hingga dipertemukan lagi disana 
Bawah payung Ilahi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Juga Mungkin Meminati: